News > Announcements

기 안내 드린바와 같이 2017년 8월 졸업생들부터는 기존 오프라인 졸업정산(페이퍼 졸업정산)을 폐지하고, 온라인 졸업정산을 실시합니다.

 

KAIST 포탈 통합 로그인을 통해 학사시스템에 접속 후 졸업관리시스템메뉴에서 졸업정산보고서를 작성/저장하시면 됩니다. 보고서 등록은 7월 28일까지 끝마쳐 주시기 바랍니다.

 

# 졸업정산보고서 처리 프로세스
  졸업정산보고서 작성(졸업생) -> 각 정산대상 부서에서 정산 승인 처리 -> 지도교수 승인
   -> 학과장 최종승인  

 
# 졸업생
   - 졸업정산 보고서 등록

 

# 각 정산대상 부서
   - 연구노트    : 연구노트 시스템연동
   - 도서반납    : 도서관 시스템 연동
   - 위험물승인  : 학과에서 졸업관리시스템 접속 후 직접 승인
   - 차량        : 안전팀에서 졸업관리시스템 접속 후 엑셀양식 일괄업로드
   - 예비군      : 예비군에서 졸업관리시스템 접속 후 직접 승인
   - 클리닉      : 클리닉에서 졸업관리시스템 접속 후 엑셀양식 일괄 업로드

 

 # 지도교수
   - 지도교수 승인 처리

 

 # 학과장
   - 학과장 최종 승인 처리

# 기타 연구노트 제출과 관련해서는 아래 사항을 참고하여 주시기 바랍니다.
  <연구노트 제출 관련 안내>
    ▶ 졸업생 중 연구노트 제출 대상 : 국가연구개발과제 참여연구원
    ▶ 제출방법 : 본인이 참여한 모든 과제의 연구노트를 ELN(https://eln.kaist.ac.kr)을
       통해 제출
        1) 서면연구노트 : 전자연구노트시스템→서면연구노트 제출∙비치∙인계∙외부반출
            신청→연구책임자 승인→연구노트관리부서(학술정보개발팀)에 제출
        2) 전자연구노트 : 전자연구노트시스템→전자파일 등록→보존∙활용(시점인증은 선택
            사항 이며 연구책임자 승인 필요)
        3) 제출할 연구노트가 없는 경우 :  전자연구노트시스템→미제출사유서 신청→연구
            책임자 승인
    ▶ 연구노트관련문의 : 내선 4472(학술정보개발팀 이경찬)

 

학생지원팀장

==========================================================================================

Guidance for Final Report

As we notified earlier, starting from August 2017 graduates, the existing offline Final Report (paper-based Final Report) is replaced with online Final Report.
After connecting to the Academic System at the KAIST Portal, please select the menu for graduation management system, fill in the Final Reportand save. Registration of report is required to be completed by July 28. 

# Process to handle the Final Report
  Preparation of the Final Report (prospective graduate) -> Approval process by      responsible departments -> Approval by advisor
   -> Approval by the head of a department 
  
# Prospective graduates
   - Required to register the Final Report

# Departments responsible for respective settlements
   - Laboratory notebook : Interoperable with the laboratory notebook system
   - Return of books  : Interoperable with Library system
   - Hazardous Substances  : Each academic department is required to approve firsthand after connecting to graduation management system.
   - Vehicle   : The Safety and Security Team is required to upload the relevant Excel form in a lump sum after connecting to the graduation management system.
   - Reservist  : The Reserve Battalion is required to approve firsthand after connecting to the graduation management system. 
   - Clinic   : The Clinic is required to upload the relevant Excel form in a lump sum after connection to the graduation management system. 

 # Advisor
   - Approval process by advisor

 # Head of Department
   - Final approval process by the head of department  

# With regard to submission of laboratory notebook, please refer to the instructions listed below.
  <Instructions for submission of laboratory notebook>
    ▶ Prospective graduates required to submit laboratory notebook : Those who have participated in national R&D projects
    ▶ How to submit : Please submit the laboratory notebooks of all the projects in which you have participated at ELN(https://eln.kaist.ac.kr).
      
        1) Written laboratory notebook : Electronic laboratory notebook system→Request for submission/retention/handover/takeout outside of written laboratory →Approval by principal investigator→Submit to the department responsible for laboratory notebook (Academic Information Development Team)
        2) Electronic laboratory notebook : Electronic laboratory notebook system→Registration of electronic file→Preservation∙Utilization(point authentication is optional and required to be approved by principal investigator) 
        3) In case there is no laboratory notebook to submit : Electronic laboratory notebook system→application for statement of reason for non-submission →Approval by principal investigator
    ▶ Inquiry concerning laboratory notebook : Extension 4472(Kyeong-Chan Lee, Academic Information Development Team)  


    ▶ How to Submit: Submit a research note of all the assignments you have participated to ELN (https://eln.kaist.ac.kr)
       Submit via
        1) Written research note: Electronic research note system → Submission of written research note ∙ Beach ∙ Takeover ∙ Exports out
           Application → Approval of research director → Submission to research note management department (academic information development team)
        2) Electronic research note: electronic research note system → electronic file registration → preservation ∙ utilization
           And approval of research director is required)
        3) If there is no research note to be submitted: Electronic research note system → Application for reasons for non-selection → Research
           Authorized Person Approved
    ▶ For inquiries about research notes: Ext. 4472 (Academic Information Development Team, KyungChan Lee)

No. Subject Author Date Views
Notice (중요) 교과목 이중 수강 금지 안내 Restriction of Registration for Two Courses IDKAIST 2016.06.21 392
18 2016학년도 봄학기 공과대학 Dean's List 등재 학생 추천 - 창의성 부분 file IDKAIST 2016.06.16 938
17 2017 봄학기 산업디자인학과 교과목 변경 안내 file IDKAIST 2016.12.29 314
16 박사 자격시험 안내/Guidelines on PhD qualifying exam file IDKAIST 2016.08.24 253
15 2016 가을학기 복학 및 전과 일정 안내/대학원 일반장학생 전일*시간제 변경 안내 IDKAIST 2016.07.28 202
14 2016년 하계 박사 콜로키움 일정안내 IDKAIST 2016.08.29 179
13 2016학년도 가을학기 수강신청 변경기간 안내 IDKAIST 2016.08.09 171
12 ID211그래픽디자인(ID211 Graphic Design)은 전공필수(Mandatory Major Course) IDKAIST 2017.02.20 153
11 제14기 재학생 단체상해보험 가입안내 file IDKAIST 2016.09.28 153
10 윤리및안전 운영 개편 시행 (2016년 2학기부터) IDKAIST 2016.09.28 138
9 2017 가을학기 美 University of Cincinnati 파견 교환학생 선발 안내 / 2017 Fall Student Exchange Program btw School of Design, Univ. of Cincinnati and Dept of Industrial Design, KAIST file IDKAIST 2017.02.21 125
8 2017년 2월 학위수여식 행사 안내/Announcement for 2017 Commencement Ceremony IDKAIST 2017.01.12 121
7 학위논문심사 및 제출일정 안내(‘17. 8 졸업예정자) - 본원 IDKAIST 2017.03.23 92
6 [매우중요/2월 24일까지]2017년 8월 학부학생 졸업예정자 예비사정 안내/[Important/Deadline Feb. 24] Graduation Preliminary Asses IDKAIST 2017.02.21 88
» 졸업정산보고서 제출 안내(Guidance for Final Report) IDKAIST 2017.07.24 44
4 [필독]2016 가을학기에 폐기된 교과목 재수강 관련 안내 IDKAIST 2017.08.29 42
3 2017학년도 가을학기 생활지원근로장학생 신청 안내 IDKAIST 2017.07.24 41
2 [안내] 졸업사정 업무 전산화 프로그램 Open 안내 file IDKAIST 2017.07.17 36
1 [안내] 직원 춘계체육행사에 따른 학과사무실 휴일 안내_10월 27일(금)/ Notice of Dept. Office Closing_ Staff Sports Day_Oct. 27 (Fri.) IDKAIST 2017.10.25 7